Saturday, January 09, 2010

Packing


I do not sleep well on the night before I travel and the last hours before an imminent departure are always restless. Packing for a midwinter trip is knotty as there are more things to take and to forget.
This time I'm leaving the warmth of an unusually mild winter with absurdly beautiful weather (today: clear skies and 24ºC) to higher latitudes and subzero temperatures.
Out of Tartous in the morning and two taxis, two planes and a train later, it'll be past midnight in some small room of a big hotel in a strange city.
I will be back at the end of the week, hopefully with a  new story to tell.

13 comments:

Joseph said...

All the best of luck in your travels, Abufares.
Be safe and see you soon.

BIL said...

Abufares,
Best wishes and safe travel, hope to hear some exciting story of a strange city <;-)

Gabriela said...

I hope you are already in the small room of a big hotel in a strange city by the time you read this comment.
To me, the last hours before a departure are restless too. I understand that feeling completely.
All the best!

Isobel said...

Have a wonderful and safe trip, Abufares. I'm looking forward to the next post about the city in which you stayed. Your travel posts are always so interesting to read. :) Take good care!

Anonymous said...

BOA VIAGEM
LE

Karin said...

Have a great and safe trip dear friend!! I'm now already curious of your stories!

BON VOYAGE ... GUTE REISE!!
:-)

Antonio said...

This place must be amazing in order to leave behind such beautiful weather -- a safe and pleasant trip Abu Fares!

KJ said...

Looking forward to the next story! Have a safe trip!

btw, why don't your associates visit Tartous for a change!

أنا سوري said...

Stay away from those chambermaids now Abu Fares. Unless you wanna get another post card. How did the first two get your address and info by the way? I have a feeling there's a hidden chapter in that story. Have a safe trip my friend.

Anonymous said...

http://www.nytimes.com/2010/01/10/travel/10places.html?scp=2&sq=damascus%20city&st=cse
http://www.greenwych.ca/evidence.htm

abufares said...

Thank you gals and guys for your kind comments all of you. I'm back now and should be good enough to write by tomorrow I hope.

KJ, they do visit you know and one will be here next week.

Ana Sourie, indeed there might be a missing chapter, lolll. But the most plausible answer to your question is that they got my contact details from one of their co-workers (front desk:-)

Ziggy said...

Cant wait to hear your stories! Hope you had safe travels!

Anonymous said...

الجنود الاردنيون في تاهيتي ... شطفوا مدرج المطار ونظفوه من الزبالة والحجارة .... فقام وزير الاعلام الاردني بطقع بيان زعم فيه انهم اصلحوا مدرجات المطار

January 14 2010 15:28


عرب تايمز - خاص

اعلنت الولايات المتحدة مساء امس - كما ذكرت محطة سي ان ان - انها بعثت بفرقة مختصة من المهندسين لاصلاح مطار تاهيتي واعادة العمل في برج الاتصالات والمراقبة والسيطرة حتى تتمكن الطائرات الامريكية العملاقة التي تحمل المساعدات من الهبوط في المطار وحملت الوحدة الهندسية الامريكية معها نظام اتصالات كامل لهذا الغرض بعد ان تبين ان برج المراقبة والسيطرة في المطار قد دمر تماما... وبعد نصف ساعة من بث الخبر من محطة سي ان ان سارع وزير الاعلام الارني ( اللي هو اصلا ليس اردنيا ) وصاحب اعلان تطويل الايور الذي كان ينشره في جريدته ( الدستور ) الى الاتصال برندا حبيب مديرة مكتب الوكالة الفرنسية للانباء في عمان وسرب اليها خبرا مزورا يزعم ان الجنود الاردنيين في تاهيتي هم الذين يقومون الان باصلاح المطار حتى تتمكن الطائرات الاردنية من الهبوط فيه

وقالت الوكالة : اكد وزير الدولة الاردني لشؤون الاعلام والاتصال الناطق الرسمي باسم الحكومة نبيل الشريف لوكالة فرانس برس الاربعاء ان جنودا اردنيين تابعين لقوات حفظ السلام العاملة في هايتي يقومون باصلاح مدرج مطار بور او برنس من اجل هبوط طائرة اردنية محملة بمساعدات انسانية وتنقل فريقا طبيا.وقال الشريف ان "جنودا اردنيين من قوات حفظ السلام العاملة في هايتي يقومون حاليا باصلاح مدرج مطار بور او برنس في هايتي".واضاف "حال تلقينا تأكيدات من القوة بان المدرج اصبح جاهزا ستقلع طائرة عسكرية اردنية محملة بمساعدات انسانية وطبية وفريق طبي استكمالا للجهد الانساني الذي تقوم به المملكة في هذا البلد".وتوقع الشريف ان يتم ذلك خلال الساعات القادمة".واوضح الشريف انه "رغم الحزن والاسى على فقدان ثلاثة عسكريين اردنيين من قوات حفظ السلام (في الزلزال العنيف الذي ضرب هايتي الثلاثاء) فان المملكة ترى ان هذه هي ضريبة عليها ان تدفعها في خدمة حفظ السلام لاخواننا في الانسانية

الوزير الكذاب سارع الى فبركة هذا الخبر لتبرير وجود قوات اردنية متورطة في الحرب الاهلية بين عصابات القتل والذبح والتهريب في تاهيتي خاصة وان الكشف عن وجود جنود اردنيين مرتزقة في افغانستان وتاهيتي وربما غيرها من الدول اثار حفيظة السياسيين والمفكرين الاردنيين الذين اصدروا قبل يومين بيانا بعنوان ( ليست حربنا ) نددوا فيه بتوريط الجيش الاردني في الحروب الاهلية لاخرين والتربح من المؤسسة العسكرية على حساب ارواح ابنائها الجنود ... وتبين لاحقا ان الوحدة الاردنية في تاهيتي - وكلها من الجنود والعسكر ممن لا ناقة لهم بالمطارات والمدرجات ولا بعير - قد تم نقلهم من مقرهم المدمر الى معسكر من الخيم اقيم قرب المطار ليساعدوا في ( العتالة ) من تنزيل وتفريغ للطائرات التي بدأت تصل المطار من كل دول العالم وكلف الجنود بشطف المطار وازالة الزبالة والركام من مدرجاته بينما قامت الوحدة الامريكية المختصة بمهمة اصلاح المدرج وبرج السيطرة ووسائل الاتصال وهي المهمة التي سرقها منهم وزير الاعلام الاردني ونسبها للجنود الاردنيين في تاهيتي ... هيك وبكل بجاحة ... عيني عينك